|+Follow | DashBoard|
Fara Punya Belog
kenangan

Wednesday, March 23, 2011 @ Wednesday, March 23, 2011 | 0 Comment [s]

cerita pasal kenangan. masing-masing pasti ada kenangan kan. tak kisah la pahit ke manis ke masam ke masin ke. asalkan ianya menjadi kenangan yang telah pon di sematkan menjadi memori dalam hidup kita. aku pon ada kenangan. kenangan dari kecik dulu. dari zaman tadika sampai la ke zaman kolej nie haa. korang semua pon ada kan?

Tadika Kemas Kg. Dato' Abu Bakar Baginda, Kajang.

dulu aku tadika kat kampung aku. alaa. kampuang aku dengan rumah aku tak sampai 5 minit pon. dekat jek. dekat taman perumahan aku pon ada tadika tapi ayah aku tetap nak hantar tadika kampung sebab tadika tuh betul-betul belakang rumah nenek aku. time makan jek aku hilang lesap pegi rumah nenek aku. dulu kan, time tadika aku still lagi minum susu botol. *macam mana lah kau tak gemok. HAHA ~ tapi takde la susu tepung tuh. kadang-kadang jek. selalu dalam botol tuh aku minum air milo takpon sirap. sedap wokk. slrpppp~ time kecik-kecik dulu aku ada asthma teruk sangat. sampai skunk masih ada. cuma kurang lah dari dulu. time tadika nie jarang lah aku pergi belajar. sebab aku selalu kena masuk hospital gara-gara asthma. balik kena hujan sikit pon dah kena serang. main kejar-kejar ngan kawan pon pengsan. demam yang tak seberapa pon leh kena tahan kad wad hampir sebulan. ape kejadah lah semua tuh. funny betol laa. time ade ambik gambar ramai-ramai tuh yang konon graduate tuh pon aku ponteng sebenarnya. last-last ade kawan aku ketuk gak pintu belakang rumah nenek aku paksa aku datang sebab just ambik gambar. time tuh aku tidur dalam buaian baby sambil minum milo dalam botol. kihkihkih bapak tak semenggah punya perangai. buaian baby anak-anak orang yang nenek aku jaga gak aku bedal tidur taw. umur dah 6 tahun dowh. maluuu~ HAHA ! aku kena la pinjam baju akak sepupu aku. dah la besar baju tuh. dulu saiz badan aku comel-comel jek. perasan betul aku nie. sumpah kelakar kalau ingat balik zaman-zaman bodoh nie. sejak dari kecik aku suka nyanyi. sampaikan ada pertandingan nasyid lawan antara tadika pon cikgu balun aku wakil menyanyi. aduhh. cikgu aku kata aku cepat hafal lirik n aku suka nyanyi. cilaka. adehhh. time tadika nie jugak belah petang aku sekolah agama darjah 1 sebab makcik aku ustazah kat sekolah tuh. tapi aku selalu tak datang. takpe bukan wajib pon sebab datang hanya beljar mengenal huruf jawi. hehehe :)

Sekolah Kebangsaan Dato' Abu Bakar Baginda & Sekolah Rendah Agama Dato' Abu Bakar Baginda, Kajang.

sekolah rendah pulak aku jenis nakal tahu! aku malas pergi sekolah. sekolah nie depan rumah nenek aku jek. sampai kan ada suatu hari tuh ayah aku heret aku dekat sekolah. malu wehh. tak silap aku time tuh aku darjah 1. hehehe. aku taknak pergi sekolah sebab cikgu garang dan aku tak siap kerja sekolah. hahaha~ bodoh betul aku ni. even aku malas pon aku tetap suka class matematik. tak tahu lah kenapa. selalu dapat 100% dalam ujian atau peperiksaan. before masuk darjah 3 aku kena offer dgn cikgu disiplin dpaat jadi pengawas masuk darjah 3 nanti tapi! kena pakai tudung kalau jadi pengawas. tuh yang aku lemah sangat time tuh. mak aku paksa aku untuk terima jek tawaran tuh. bukan senang taw dapat. aku pon balun jek laa. ada gak kekadang aku tak pakai. pas tuh kena marah. heee maaf ler cikgu oii. sampai ke darjah 6 aku tetap tak berubah. suka ponteng sekolah tidur kat rumah nenek aku jek. haha bantai la fara. memang perangai kau kan. kalau ade tuisyen malam aku suka pakai tudung putih n datang awal. pergi kedai runcit beli jajan a.k.a makanan ringan. pas tuh tutup pintu class. tutup lampu kasi gelap gelita. aku pakai tudung putih pas tuh aku bagi ikat atas. bapak cilaka. budak masuk jek semua lari. sampai ada yang balik rumah terus taknak tuisyen dah. hahaha~ nakal gila lah aku nie. sebagai pengawas ada lah tugasnya kan. aku suka jaga pagar, jaga kantin n bunyikkan loceng. bhahahaha :D kalau jaga pagar leh masuk class lambat. dan kalau membe aku datang lambat aku bagi jek lepas tak ambik nama membe aku pon. kalau jaga kantin leh rehat awal. kalau bunyikkan loceng pulak aku suka bunyikkan loceng lama-lama. kasi pekak semua orang. pas tuh suka hati jek bagi bunyik awal-awal kalau time rehat n balik. agak kaung ajar di situ. time darjah 5 kalau tak silap aku ada buat kes. kes gaduh dengan budak darjah 6. lelaki perempuan semua join. last-last kena panggil cikgu disiplin pas tuh kena cuci tandas reramai sebagai denda. pengawas apa lah aku nie. tak paham lah aku. hahahaha~

Sekolah Menengah Kebangsaan Jalan Reko, Kajang.

Aku sekolah kat sini dari form1- form 4 (bulan 2 berhenti). best siak sekolah sini. sekolah "terbaik dalam kajang" HAHAHA~ paham kan jek la maksud aku tuh "terbaik". time form 1 aku nerd sikit. aku dapat class sains pertanian. class pertama baii. caya lahh. tuh yang agak nerdy tuh. muka comot-comot. tak reti kemas langsung. untunk pengetahuan semua. time aku form 1-2 aku agak selekeh sebab tak reti pakai tudung sendiri.  time skolah rendah mak aku yg pakaikan. hehehehe. form 1- form 2 sekolah bahagian petang. so, memang kena buat semuanya sendiri laa. mak takde pergi kerja. kesian aku. hahaha! masuk form 3 aku tetiba kurus dengan mendadaknya. aku pon tak tahu boleh jadi macam tuh. start tuh aku berani bercinta, ponteng sekolah. gaduh. semua lah. couple pulak dengan budak sekelas. masuk form 3 aku masuk class kedua. tuh yang lagi bertambah kejahatan aku buat. ponteng sekolah dengan pakwe. aduyai. semua aku pernah lalui. masuk form 4 aku dapat kos catering. aku suke kos tuh sebab tayah la nak belajar sangat. tapi, ayah aku tak suka. ayah aku paksa ambik sains tulen. aku memang dah dapat dah kos sains tuh tapi aku taknak. aku cakap kat ayah aku yang aku tak dapat. aku fikir boleh lah aku teruskan catering nie. tapi, ayah aku lagi bijak tahu! ayah aku mohonkan aku masuk sekolah teknik. adehhh. gila aku macam nie. aku masuk sekolah teknik pertengahan bulan 2. sedihnya tinggalkan pakwe. aicehhh! padehal ade pakwe lain lagi. HAHAHA!

Sekolah Menengah Teknik Kuala Klawang, N9.

aku dapat offer 2 sekolah. sama ade teknik sepang atau teknik nie. aku terima teknik nie sebab malas dengar ayah aku bebel kat rumah. kalau aku ambik teknik sepang. ayah aku suruh duduk luar. kira tidur rumah lah. tayah asrama. tapi aku pilih kat negeri sembilan nie sebab malas dengar die berleter laa. huhu. dekat sekolah nie jugak aku kenal erti persahabatan. syokk sekolah nie even sekolah nie jarang bagi budak balik rumah. dah  macam penjara dah. tapi aku suka sebab aku ramai kawan. jangan ingat aku berubah lah ye duduk asrama nie. memang tak lah. lagi bertambah teruk sebab jumpa budak satu kepala. orang memang ingat aku nerd bila tengok penampilan aku. aku nie diam diam berisi tahu! dekat sini jugak lah aku kerap buat kes. gaduh sesama kawan. ada 1 kes tuh memang besar sampai kan aku hampir-hampir kena berhenti sekolah. tapi, diberi peluang sebab nak SPM dah. ish ish ish! maluu gila. nah aku bagi tengok pic aku time sekolah.

 time nie ada before SPM. parents datang tengok result peperiksaan biasa.
 time nie ambik result SPM.
 time nie sukan.
 dalam dorm. aku ngan pika twin aku.
 nie fiella. time nie ada ceramah. fiella nie dua pupu aku.
 haa. nie laa keje kitorang kalau dah sampai seremban time balik wajib. tukar baju! pas tuh g dating. time nie just try jek baju sebab esoknya nak balik.
 budak dorm aku. ade yang takde dalam gambar.

nie la geng aku 4 orang. aina,pika, shasya n me. selalu buat kes! hehehe

ini jek la story aku. skunk aku kat kolej. huhu bye lah. tak tahu nak cerita apa lagi. charloww.


Older Post | Newer Post
FaraPunyaBelog



 budak comel !
Bonjour Fellas! Congrats because you were step in this blog. Leave your footprints on my Shoutbox. Thanks

KlikKlik!

Diary AboutMe ContactMe


BorakBorak!





NyanyiNyanyi!





The Credits!

Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : Nurynn
Full Edited : Fara Radzi

Best View at GOOGLE CHROME!