|+Follow | DashBoard|
Fara Punya Belog
how do i feel?

Tuesday, March 6, 2012 @ Tuesday, March 06, 2012 | 0 Comment [s]

tajuk entry macam hape je kan. saje je. sebenarnya nak story pasal semalaman di Sarawak. what?! semalaman je? tak syok laa. yup! aku akui memang tak syok. tiket flight RM75 satu kepala. booked dari bulan 7, 2011. gila kan? lama nak tunggu. alhamdulillah dapat gak jejak. 

3 march 2012
kena bangun awal2 pukul 3 pagi. eh? aku tak tido pon. aku online je and layan yang tersayang. baru nak lelap mak dah kejot suh bangun. ape daaa. aku pon bangun mandi siap2. mak, ayah and adik2 dah siap kitorang pon gerak ke LCCT. ngantoknyaaa :( flight pukul 7.20 pagi. kitorang lepak kat situ sambil breakfast and solat subuh sekali tapi tak laa breakfast pon sebenarnya. masing2 tak minat makan pagi so, beli air milo panas kat mekdi je. dalam kul 6 pagi kitorang check in, drop beg. pastu terus masuk ke balai pelepasan. then naik flight! ok, jujur aku cakap aku forst time naik flight. gerun tuh ade jugak. aku nie gayat orangnya. dah naik tuh rupanya takde la ape pon. ok je rupanya. cuma bosan and telinga selalu berdengung. so, aku pon bantai tido laa. dalam kul 9.05 pagi selamat sampai ke Kuching Sarawak. sampai2 je pergi kat satu van nie. rupanya mak aku sewa van and ayah aku drive. kenapa van? ramai sangat ke family aku nie? tak laa. membe2 mak aku pon ade yang join vacation nie. semuanya ada 3 family plus akak fara (sama nama dengan aku) dia je alone. kesian dia. hehe :P yang dalam van cuma family aku, kak fern, aunty susan (mak fern) and kak fara je. family lagi satu tuh dia cuma join pergi dan balik sahaja. dia pergi uamh sedara tak silap aku. sampai terus pergi pasar ape tah nama dekat sempadan indonesia. perghh! dah la ngantok pastu kat pasar tuh kena hujan. sampai kul 1 gak ar kat situ. pastu terus ke Bandar Kuching check in kat Tune Hotel. murah! RM79 katil Queen termasuk harga tuala + RM10.60 pakej astro tv. syokk gila dapat bilik tuh. sumpah selesa and cantik!!!! baru je bape jam lelapkan mata, dikejutkan lagi sekali dengan panggilan telefon dari mak. mak suh bangun siap2 nak carik makan. damn! ngantok la mak. siap2 gi pasar satok (eh betul ke tah eja) sekali sampai2 je terus hujan lebat! gila aih. berteduh sekejap baru redah hujan pergi carik makan kat tempat lain. 
tataw nama kedai tuh apa. yang aku taw sebelah sungai Sarawak.
tadaaa!
family aku order siakap 3 rasa, baby kailan ikan masin, tomyam, sotong masal lada hitam and pucuk paku ape tah. huhu. aku tataw harga semua nie brape. tapi tapi tapi, kesemua sekali ada 4 family time tuh. makan macam2 ada sate, ikan bakar macam2 lagi laa campur dorang punya sekali hanya RM180. wehh! bagi aku murah seyh nak dibandingkan dengan sini punya seafood. satu family je dah RM100++ kan. betul tak? murah weh. dah abes makan, kitorang bergerak ke taman perumahan apa tah nak pergi rumah orang yang pandai buat kek lapis. sedap weh kek lapis dia. RM10 satu bungkus tuh. macam2 kitorang order. mak aku je dah order 11 kek lapis. hahaha :D balik dari kek lapis tuh terus balik hotel then tido. 

4 march 2012
kul 6 pagi tersedar mak kol lagi. ada bape puluh tah misscall. mak suh bangun and check out. time tuh aku dah rasa macam batu hempap atas kepala. makkkk! ngantok taw tak!!! tujuan bangun pagi2 and check out awal2 sebab nak sambung berjalan. pergi pasar yang semalam tak kesampaian tuh. pepagi je dah breakfast mee kolok.

boleh tahan la rasanya. hehe dah shopping kat pasar tuh dari kul 7 pagi sampai 10 pagi, kitorang gerak ke waterfront. shopping lagi. aduii. aku dah ngantok and aku memang takde mood. pastu gi seberang naik bot tok makan kat food court area situ. dah makan2 berjalan lagi sampai lebam. petang dalam kul 6 kitorang ke top spot gi makan malam. kena makan malam awal sebab dah nak ke airport kul 8 malam nanti. 

kitorang makan seafood lagi. siakap masak honey mango, pucuk paku ape tah, kailan ikan masin, tomyan and lala masak kari lemak. sedap and berbaloi2. semuanya hanya RM77.50. murah kan makanan kat sana. aduyaiii. terngiang2 sampai sekarang. dalam kul 8 malam kitorang balik and sampai airport. ok, nie aku lemah jadi tunggul kat situ sampai kul 10.50 tok naik flight. duh duh duh. aku ngantok sampai tertido kat kerusi menunggu tuh. bantaii! 

dah laa. malas nak cerita lagi pasal Sarawak. tuh je kot. pada sesiapa yang teringin holiday jauh2 jangan la selama 2 atau 3 hari sahaja. memang tak syok and kelam kabut. menyampah! bye salam. 






Older Post | Newer Post
FaraPunyaBelog



 budak comel !
Bonjour Fellas! Congrats because you were step in this blog. Leave your footprints on my Shoutbox. Thanks

KlikKlik!

Diary AboutMe ContactMe


BorakBorak!





NyanyiNyanyi!





The Credits!

Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : Nurynn
Full Edited : Fara Radzi

Best View at GOOGLE CHROME!